Karta Dużej Rodziny w aplikacji mObywatel

 

Od 9 czerwca 2021 r. możliwe jest wyświetlanie Karty Dużej Rodziny w aplikacji mObywatel. Karta Dużej Rodziny w mObywatelu – inaczej mKDR – dostępna jest dla każdej dorosłej osoby, której przyznano prawo do KDR i posiadającej ważny polski dowód osobisty i każdego dziecka, któremu przyznano prawo do KDR i posiadającemu mLegitymację szkolną. Osoby, które nie posiadają polskiego dowodu osobistego oraz dzieci, które nie posiadają mLegitymacji szkolnej mogą korzystać z KDR w formie tradycyjnej – w postaci plastikowej Karty.

Dzięki mKDR rodziny wielodzietne mogą korzystać z bogatej oferty zniżek i uprawnień oferowanych przez instytucje publiczne i firmy m.in. z branży spożywczej, paliwowej, bankowej czy rekreacyjnej.

Aplikacja pozwala na przekierowanie użytkowników na portal Emp@tia, gdzie znajduje się mapa partnerów KDR wraz z lokalizacjami i opisem zniżek.

 

Jak uzyskać Kartę Dużej Rodziny w mObywatelu?

  1. Upewnij się, że Twoja dotychczasowa Karta jest ważna. Jeśli nie masz Karty Dużej Rodziny, złóż wniosek on-line na https://empatia.mpips.gov.pl/ lub w urzędzie miasta/gminy. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku tradycyjna forma karty będzie do odbioru w urzędzie miasta/gminy, jednocześnie dając możliwość wyświetlania karty w aplikacji mObywatel. Możesz zrezygnować z wnioskowania o Kartę tradycyjną i korzystać wyłącznie z formy elektronicznej. Ewentualne domówienie Karty tradycyjnej będzie podlegać opłacie.

  2. Kolejnym krokiem jest pobranie bezpłatnej aplikacji mObywatel z Google Play lub App Store bądź jej aktualizacja do najnowszej wersji.

  3. Uruchom aplikację mObywatel.

  4. Na głównym ekranie aplikacji mObywatel wybierz Dodaj dokument (lub Dodaj swój pierwszy dokument – jeśli korzystasz z aplikacji pierwszy raz).

  5. Z listy dokumentów wybierz Karta Dużej Rodziny.

  6. Zapoznaj się z regulaminem usługi i zaakceptuj go, następnie wybierz Dalej.

  7. Korzystasz z mObywatela po raz pierwszy?

    • Tak: potwierdź swoje dane korzystając z Profilu Zaufanego lub innej metody identyfikacji.

    • Nie: przejdź do kolejnego punktu.

  8. Sprawdź, czy Twoja Karta została wyświetlona prawidłowo.


 

Wytworzył:
Udostępnił:
Jankowska Sylwia
(2021-07-01 22:11:07)
Ostatnio zmodyfikował:
Jankowska Sylwia
(2021-07-01 22:39:09)